Тиждень на тему: «Азбука безпеки на дорозі»

«Затверджую»
ЗДНР  Добровеличківського НВК
«ЗШ І-ІІІ ст.. №2 – гімназія»

_______________________________
Козеровська Н.І.
«09»   вересня   2016 р.

План – графік
проведення Тижня безпеки життєдіяльності
на тему: «Азбука безпеки на дорозі»

Дата
Заходи
Клас
Відповідальна особа
Пр.
1.
Понеділок
12.09.2016


Протягом тижня
·        Інформаційний вісник: «Увага! Наслідки ДТП за участю дітей»
·        Лінійка – відкриття Тижня: «Статистика 2016 року говорить»
·        П’ятихвилинка дорожного руху на уроках “Основи здоров’я”
1 – 11

1 – 11

1 – 9
Кл.кер.

Пед.-організ.

Вчителі ОЗ

2.

Вівторок
13.09.2016

·        Дошка настрою: «Кожного дня в небезпеці.  Я і моя поведінка на дорозі»
·        Художня майстерня : «Знаки для країни ПЛЮСПЛЮС»
·        Години спілкування : зустріч з працівником ДАІ; вікторина; читання та обговорення казки.
1 – 4  


1

1 – 11
Поліщук Л.В


Михайленко Т.
Близнюк Н.М.
Кл. керівники

3.

Середа
14.09.2016
·        Відеосалон запрошує на перегляд мультфільму «Робокар Полі». Проходження Тесту
·        Перерва соціальної реклами
·        Навчальна гра «Дорожна грамота»
2


11
6
Боліла Л.В.


Кл. керівники
Поліщук Л.В.
Кл. керівник

4.

Четвер
15.09.2016
·        Презентація ілюстрацій до прочитаної казки.
·        Дошка запитань працівникам ДАІ
·        Гра «Розташуй дорожні знаки» - майданчик пішохода
3

4
5


Менченя В.М.

Ковальчук Л.М.
Івахно О.А.



5.

П`ятниця
16.09.2016
·        Зустріч з працівниками Навчально-виробничого комбінату:
 «Мова регулювальника»
·        Підведення підсумків тижня
10


Поліщук Л.В.,
самоврядув.


Стоян А.М.




Навчальна гра

для учнів 6 класів

Тема: ДОРОЖНА ГРАМОТА
Мета: Ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми знаками, закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.

Обладнання : проектор, екран, роздатковий матеріал, фломастери, картки.
Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати правила переходу вулиці, а проведемо змагання. Я пропоную нашим двом класам, які зараз являються командами нашого заходу, обрати свою назву.
І так команда 6 – А  класу буде називатися  _______________________________________________________________________________
Команда 6 – Б  класу буде називатися _______________________________________________________________________________
-       Вас попереду чекає багато різних конкурсів, в яких братимуть участь обидві команди, але з різними учасниками. Тобто на кінець нашого заходу кожна дитина має взяти участь найменше в одному конкурсі. Домовились?!
-       Перше ваше завдання – це швидко і зважено обрати свого капітана.
-       Тож, розпочинаємо, і зараз я хочу представити експертів, які будуть оцінювати правильність виконання  вами завдань: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Розповідь вчителя
- Багато з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам’ятати такі правила: шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями
селища, будьте обережними! Не поспішайте! Йдіть тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на проїзну частину вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо обережні! З воріт може виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних переходах. Перед тим, як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна частина вільна – йдіть. Дійшовши до середини вулиці, зупиніться. Тепер подивіться праворуч. Якщо проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо вулиця регулюється світлофором, обов’язково зверніть увагу на його кольори. Всі ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.
Слайд 2
-       І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви ці правила. І спочатку випробуємо ваших капітанів, які мають скласти речення із поданих слів чи словосполучень. Хто перший впорається із завданням, той принесе своїй команді 1 бал і першим зможе обрати їй девіз.
Завдання 1: аркуші паперу, ручки, девізи
Умови: на екрані читають обривки речення і на аркуші записують правильне речення-твердження:
Слайд3


а)  Дороги,  ...
б)  ...  дві  смуги,  ...
в)  ...  називають  багатосмуговими.
г)  ...  які  мають  більш  як  ...


-          Правильний варіант: «Дороги, які мають більш як дві смуги, називаються багатосмуговими».
-          А зараз команди по-черзі промовляють свій девіз:
Слайд 4

1.              Команда, наш девіз!
Учні команди: Наша команда знає багато!
Кажуть про нас: «Гарні малята!»

Слайд 5
2.              Команда, наш девіз!
Учні команди: Ми обіцяємо гарно змагатися,
Будемо кращими називатися!

Слайд 6
Завдання 2: «Розумне яблуко»
Обладнання: фантики із запитаннями – 3 штуки по 2, 6 яблук, 2 кошика.
Умови гри:
Для гри потрібно три учасника від кожної команди. Вам потрібно дати правильні відповіді на запитання, які містяться на слайдах. Від кожної команди потрібно по три учасника, які стоять в одній колоні із ручкою в руках.
( вийшли представники )
 Слайд 7
Як правильно переходити перехрестя?
а)      Тільки по пішохідних переходах;
б)      спочатку одну проїжджу частину, а потім іншу;
в)      по діагоналі;
г)       за сигналом регулювальника.

Слайд 8
На регульованому перехресті важливіші сигнали:
а)      регулювальника;
б)      світлофора;
в)      світлофора і дорожніх знаків.



Слайд 9
Якщо не встиг перейти дорогу, потрібно:
а)      не зупинятися, а швидше перебігти дорогу;
б)      повернутися назад і чекати зеленого сигналу світлофора;
в)      зупинитися на розділювальній лінії чи на «острівці безпе­ки» і зачекати, доки проїдуть машини.

Слайд 10

Завдання 3:  «Справжній пішохід»
Обладнання: картки із завданням,  маркери 2-червоних і 2-зелених, ручка.
Умови гри: бере участь два гравці, кожна команда отримує завдання:
1.      На картці відмітити червоним кольором порушників та зеленим кольором тих пішоходів, які дотримуються правил.  Слайд 11
2.      Назвати порушників, вказавши відповідний номер. Слайд 12
3.      Вкажіть кількість пішоходів, які  порушують правила. Слайд 13
-       Кожна відповідь оцінюється в один бал

Слайд 14

Завдання 4: « Правила пішохода»
Ведучий:  Наші « Правила пішохода» стерлися. Допоможіть, будь-ласка, поновити їх.
Обладнання: картки із завданнями, ручки-2, лавочки 2-місток.
Умови: від кожної команди потрібно по 7 сім учасників, повинні пройти по небезпечному містку і вписати в одному реченні пропущені слова

1)     переходити вулицю тільки на _________________ переходах;
2)     якщо немає підземного переходу, користуватися _______________  зі світлофором;
3)     не переходити вулицю на ____________ світло;
4)     переходячи вулицю, дивитися спочатку ____________ , а дійшовши до середини дороги, _______________________;
5)     ніколи  не  _____________  на  дорогу  й  не  влаштовувати  на  ній ігор;
6)     автобус  і тролейбус обходити  _______________;
7)     трамвай обходити   ______________.


Ведучий: Пам'ятайте, що за статистикою на дорогах світу щогодини гине 9 дітей! У тридцяти випадках зі ста ця смерть є наслідком непра­вильної поведінки на дорозі, а не помилкою водія.


Слайд 15
Правильний варіант відповіді:
1)   переходити вулицю тільки на пішохідних переходах;
2)   якщо немає підземного переходу, користуватися переходом зі світлофором;
3)   не переходити вулицю на червоне світло;
4)   переходячи вулицю, дивитися спочатку ліворуч, а дійшовши до середини дороги, праворуч;
5)   ніколи  не  вибігати  на  дорогу  й  не  влаштовувати  на  ній ігор;
6)   автобус і тролейбус обходити попереду;
7)   трамвай обходити позаду.

Ведучий: Підліток буває не тільки пішоходом, але й пасажиром авто­транспорту. Для досягнення безпеки руху пасажир так само має виконувати певні правила.

Слайд 16
Завдання 6:
Обладнання: картки із завданням, маркери – червоний-2 і зелений-2
Умови: позначити  наведені «Правила пасажира легкового й вантажного транспорту»   відповідним кольором. Участь беруть по 4 учасниці.

Слайд 16
Картка із завданням

під час їзди на транспортному засобі, обладнаному ременями
безпеки, бути пристебнутим, а при їзді на мотоциклі бути
в застебнутому мотошоломі;


відволікати водія й заважати йому під час керування транс­портним засобом;

відчиняти двері транспортного засобу, висовуватись у вікна під час руху, перешкоджати,закриттю дверей перед початком руху, викидати сміття й інші предмети.


посадку й висадку здійснювати з боку тротуару або узбіччя
й лише після повної зупинки транспортного засобу


Пасажир зобов'язаний:
1)   під час їзди на транспортному засобі, обладнаному ременями
безпеки, бути пристебнутим, а при їзді на мотоциклі бути
в застебнутому мотошоломі;
2)   посадку й висадку здійснювати з боку тротуару або узбіччя
й лише після повної зупинки транспортного засобу.

Пасажир не має права:
1)   відволікати водія й заважати йому під час керування транс­портним засобом;
2)   відчиняти двері транспортного засобу, висовуватись у вікна під час руху, перешкоджати,закриттю дверей перед початком руху, викидати сміття й інші предмети.

Слайд 18


Завдання 7: «Тест»
Обладнання: папірець та ручка для запису
Умови: учасники кожної команди по сигналу протягом 5-ти секунд дивлячись на картинку зачитують питання та визначають номер вірного варіанту відповіді, записуючи його на аркуші паперу.
Слайди 19 – 27


Підведення підсумків.
Визначення переможців. 


Звіт про проведення
Тижня безпеки життєдіяльності на тему:
«Азбука безпеки на дорозі»


ПОСИЛАННЯ

Немає коментарів:

Дописати коментар