Статут ШДА "Всесвіт"

Добровеличківський НВК
„Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. №2 – гімназія”







Шкільної Дитячої Асоціація "Всесвіт"


Прийнято на засіданні Ради ШДА „Всесвіт” 10 вересня 2002 року
Змінено та доповнено 09 вересня 2015 року за рішення учнівського
активу школи та педагогічного колективу





2015 р.
     
Преамбула

       В умовах створення правової соціальної держави, з метою виховання громадянської свідомості, підвищення громадянської активності молоді, залучення її до загальнодемократичних цінностей, вироблення навичок прийняття самостійних рішень, розвитку інтелектуальних та організаторських здібностей, почуття відповідальності з урахуванням необхідності поглиблення взаємодовіри, взаєморозуміння і співробітництва між учнями та вчителями, Шкільна Дитяча Асоціація „Всесвіт” приймає Статут.

1.    Загальні положення.
            Шкільна Дитяча Асоціація „Всесвіт” /далі ШДА/ Добровеличківського НВК „ЗОШ І – ІІІ ст.. №2 – гімназія” існує на принципах демократії, співуправління, загального оприлюднення, творчого підходу до вирішення питань внутрішкільного життя – є незалежною, правовою державою. Це добровільна організація дітей, заснована на людських моральних принципах взаємодопомоги, людяності, доброти.
            ШДА „Всесвіт” керується законодавством України та власним Статутом. Статут та центри визначаються відповідно до Законів України „Про молодіжні організації” та „Про об’єднання громадян”.
            Інтереси дитини, іі всебічний розвиток, утвердження загальнолюдських цінностей визначають основний зміст та напрям діяльності ШДА.
            Утвердження навичок співпраці, розвиток особистості дитини, тісний взаємозв’язок з органами учнівського самоврядування є основою діяльності педагогічного колективу.
            Співпраця учнів та вчителів ґрунтується на засадах рівності та взаємоповаги та відповідає основним засадам Конвенції ООН про права дитини.
            Систему внутрішнього устрою ШДА складають Галактики, що складаються, в свою чергу з Сузір’їв (класи 2 – 11), які працюють у шести напрямках.
            Учні 1 – 4 класів (Галактика Пізнайко) беруть активну участь у житті ШДА, керуються його законами, виконують умови Статуту, але не беруть участі у виборах.
            До Галактики Пізнайко закріплюються шефи, роботу яких контролює Центр роботи з молодшими школярами.
            

Місце знаходження ШДА :

планета Земля,  Європа,   Україна,  Кіровоградська область, смт. Добровеличківка, вул.. Крупської, 135, Добровеличківський НВК „ЗШ  І – ІІІ ст.. №2 – гімназія”



2.    Прапор, Гімн, Герб ШДА „Всесвіт”
            Гербом ШДА є зображення на фоні земної кулі, дітей, що прагнуть спілкуватися, кожній дитині відповідає зірка, яка горить завдяки діяльності в ШДА; земна куля обвивається чотирма стрічками – символами чотирьох Галактик: Галактики „Пізнайко”, Галактики „Мрійник”, Галактики „Бакалавр”, Галактики „Магістр”.
            Прапор ШДА – чотири смуги: біла – початок, рожева – надія, жовта – чекання, зелена – старт.
            Гімн ШДА „Всесвіт”


3.    Права та обов’язки членів  ШДА „Всесвіт”
      Кожен учень має право:
            стати членом ШДА „Всесвіт” з моменту вступу його до НВК, брати участь у діяльності Ради з 10 років.
            членство учня припиняється у разі:
-         переходу до іншої школи;
-         виключення учня зі школи
            користуватися навчально-виробничою, науковою та іншими базами НВК.
            на увагу до його гідності, вільний розвиток своєї особистості.
            брати участь в любій науково-практичній діяльності
            бути представником НВК на районних та обласних заходах.
            брати участь в добровільних, самодіяльних спілках.
            відстоювати свої права в суперечках,
            на захист від любих форм експлуатації

4.    Рада Лідерів ШДА
Створюється один раз на рік протягом перших двох тижнів вересня місяця поточного навчального року.
Членами Ради є:
·       голови  5 – 11 класів;
·       делеговані від кожного класу, які є представниками центрів.
Кожен член Ради може мати помічника за власним бажанням та вибором.
            Вищим органом самоврядування є Рада Лідерів. Це постійно діючий орган, безпосередня робота якого здійснюється в сузір’ях (класах)
            Діяльність Ради спрямовується вчителем-куратором
            Головною формою роботи Ради є його засідання.

            Мета роботи: Забезпечення простору для ініціативи,творчості,
             самоосвіти, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній та
            розвиваючій  діяльності.
             
            Завдання:   Допомагати розвитку раціональних методів діяльності учнів, їхнього саморозвитку та удосконалення. Розширяти шкільну програму для
                     розвитку інтересів учнів.
             
            Повноваження:
Прийняття рішень з важливих питань шкільного життя;
Висловлення пропозицій адміністрації школи;
Координація роботи класів (Сузір’їв);
Піклування про створення належних умов для навчання та дозвілля учнів.
            Розглядає питання, що є актуальними для  учнів школи;
            Планує роботу учнівського самоврядування;
            Координує процес чергування по школі через призначену відповідальну особу із членів Ради;
            Допомагаєи в організації навчально-виховного процесу;
            Проведення тижнів  учнівського самоврядування в школі;
            Веде облік відвідування, бориться з прогулами та запізненнями,забезпечує дотримання Конвенції ООН про права дитини;
            Стежить за дотриманням прав та обов’язків учнями;
            Опрацьовує системи заохочення і нагородження учнів;
            Вирішувє конфлікти між учнями і вчителями;
            Стежить за збереженням шкільного майна;
            Підтримує порядок у школі, захищає права школярів;
            Дбає про формування В учняів громадської позиції та національної самовідданості, поваги до державних;
                        Забезпечує проведення  внутрішніх і зовнішніх зв’язків ШДА;
                        Керує роботою центрів, спрямовує  її  на виконання навчально-виховного плану школи та Програми діяльності Ради лідерів.
             
5.    Голова Ради Лідерів ШДА
Голова Ради Лідерів ШДА обирається на 1-2 роки шляхом голосування членів Ради із числа голів  старших класів. Голосуванню передує висунення кандидатів з обґрунтованим поясненням.
            Право бути обраним має учень школи, якому на день виборів виповнилось 14 років.
            Голова Ради Лідерів приступає до виконання своїх обов’язків наступного дня після обрання.
            Голова Ради Лідерів приймає присягу.
            У разі відсутності Голови Ради головуючим являється його заступник, який обирається таким самим чином
             
            Завдання:
            Організувати роботу учнівського самоврядування, згуртувавши небайдужу, активну учнівську молодь.
            Бути правою рукою в роботі для педагога-організатора.
            Бути представником учнівського колективу перед адміністрацією школи та громадськістю.
             
        Повноваження:
            Веде засідання Ради з дотриманням вимог Регламенту;
            Забезпечує оприлюднення актів  Ради;
             Виносити на розгляд Ради  питання, що є актуальними для  учнів школи;
             Організовує роботу Ради, координує діяльність її органів;
     Представляє  Раду у зносинах  з іншими шкільними організаціями;
             Забезпечує дотримання календарного плану роботи;
             Має право брати участь у педраді;
            Має право голосу при вирішенні перебування учнів  у школі; 
            Координує діяльність ради та центрів;        
            Ухвалює план роботи ради та центрів в цілому;
            Координує роботу голів класів;
            Не має права передавати свої повноваження іншим особам;     
            Рішення голови Ради ШДА незалежні  від рішень адміністрації НВК.
             
        Повноваження припиняються  у разі:
            Відставки
            За станом здоровя
            У випадку імпічменту
            Закінчення школи

6.    Центри ШДА
Центри  ШДА обираються із делегованих від кожного класу.
Кожен центр очолює керуючий, який обраний Радою лідерів за пропозицією всього центру.
Центри ШДА є постійно діючими органами.
Центри мають право вносити свої  пропозиції на розгляд Ради.

7.      Керуючі центрами
·       Керуючий  кожного Центру обирається з членів Ради.
·       Керуючий є відповідальним за відповідний напрямок роботи.
·       Керуючий має право готувати і проводити засідання свого міністерства.
·       Керуючий   тісно співпрацює  з Радою лідерів та її головою.
·       Керуючий  має право захищати права та інтереси членів свого центру.


8.      Куратори центрів ШДА
            Куратори ШДА призначаються з членів педагогічного колективу школи.
            Куратор ознайомлює всіх членів центру з правами та обов’язками.
            Куратор має право розробляти та подавати на розгляд Ради нові проекти та програми.
            Куратор здійснює необхідну допомогу в проведенні запланованих справ.
            Куратор організовує вивчення громадської думки щодо діяльності органів самоврядування.
            Куратор вносить пропозиції щодо заохочення або нагородження кращих членів Ради ШДА.
            Куратор організовує ведення документації по своїх центрах.

9.      Засідання
            ЗасіданняРади  проходить не менше одного разу на місяць.
            На засіданні головує Голова Ради або його заступник.
            Кожен Центр ШДА має право проводити свої засідання окремо від засідань Ради.

10.               Внесення змін до Статуту
            Питання про зміни, скасування або доповнення до Статуту виносяться на розгляд Ради:
·       Головою Ради;;
·       Головами Класів;
·       Керуючими Центрів;
·       Кураторами.
            Положення Статуту можуть бути змінені, доповнені або скасовані, якщо відповідна пропозиція буде схвалена 2/3 складу учнівської Ради.

11.               Присяга
Я,  ..........................., обраний учнями Добровеличківського НВК „ЗОШ І – ІІІ ст.. №2 – гімназія” Головою Ради Лідерів ШДА „Всесвіт”, заступаючи на цю велику посаду, урочисто присягаюсь і зобов’язуюсь всіма справами сприяти розвитку учнівського самоврядування, відстоювати і захищати права учнів, виконувати свої обов’язки в інтересах шкільного колективу, зміцнювати авторитет школи.


12.             Головні закони ШДА „ ВСЕСВІТ ”
            Правила життя.
Не  будь зарозумілим, коли станеш сильним.
Не обіцяй нічого, коли станеш багатим.
Не смійся над старим, коли молодий.
І над темним, коли розумний.
І над дурним, коли мудрець.
Не будь занадто самовпевнений, але і занадто сором’язливим.
Не будь занадто гомінкий, але і занадто мовчазний.
            Правила поведінки.
Чесність завжди і у всьому.
Не видавай чужі ідеї за свої, спільну роботу за власну.
Завжди і всюди пам’ятай про добре ім’я своєї школи.
Повага до старих  та жінок – справа честі учня школи.
            Заборони
Поширення, збереження і вживання наркотиків, алкоголю, паління – категорично забороняється.
Вживати нецензурну лексику – забороняється.
Ображати учнів менших чи старших від себе – не допустимо.
Грубити вчителям – забороняється.


13.             Побутова культура ШДА „ ВСЕСВІТ ”
            Кожен учень школи дбає про високу побутову культуру в школі. Побутова культура – це вимагання бути охайним, стриманим у поведінці, вміння бережливо ставитися до шкільного майна і робити все для його збереження.
            У школі не допускається:
·       Смітити;
·       Заходити у приміщення з брудним взуттям;
·       Плювати;
·       Писати на меблях, стінах, підвіконнях, дверях тощо;
·       Ламати меблі, обладнання, ТЗН;
·       Кожен учень повинен мати діловий вигляд – шкільну форму встановленого зразка.
·       Зачіска повинна бути охайною


14.             Прогули та спізнення в ШДА
            Прогул – це відсутність на уроках без попередження і відкритого пояснення серйозної причини.
            якщо в учня школи є причини пропустити урок, він повинен повідомити про це класного керівника і викладача.
            прогульник відпрацьовує і складає навчальний матеріал пропущеного уроку у визначений викладачем час і спосіб.
            спізнення – це поява учня школи в класі після того як вчитель почав урок, без попередження і відкритого пояснення причини.
            спізнення та прогули відмічаються викладачами у класному журналі.
            прогул і спізнення – це вчинки, що ображають гідність учня школи і марнують час викладача та учнів.


15.             Чергування в ШДА
15.1. Черговий по школі – це відповідальна особа, учень, що сприяє дотриманню
          законів школи.
15.2.               Черговий – відповідальна особа , вимоги чергового визначаються законами школи та є обовязковими для всіх учнів.
15.3.               Обов’язки  чергових по школі:
ü Черговий класс приходить на чергування за 30 хвилин до початку уроків.
ü За кожним черговим закріплено пост, за порядком якого  він відповідає.
ü Чергові учні мають бейджі з написом «черговий»
ü В разі необхідності, черговий робить зауваження і вимагає виконання його вимог.
ü Старший черговий контролює відвідування учнями школи, відповідає за чистоту на поверсі, перевіряє санстан класів.
ü Після закінчення чергування, черговий класс випускає газету.
15.4.      Обовязки чергових у класі:
ü Приходять до школи за 20 хвилин до початку уроків.
ü Доповідають классному керівнику про стан справ у класі.
ü Стежать за збереженням шкільного майна.




Немає коментарів:

Дописати коментар